mandag 30. september 2013

Høst i de indre bygder

Det er blitt høst, og det er snart to måneder siden jeg startet min nye tilværelse i de indre bygder på Sørlandet.

Høsten er en fin årstid, hvor bladene på trærne får mange flotte farger. Lufta er kjølig, men sola varmer fortsatt godt. Har vært flere veldig flotte dager.

Siden jeg har hjemmekontor, har jeg hatt mulighet til å gå eller løpe midt på dagen, og det har vær herlig. Det er godt å bevege på seg når jobber innebærer mye stillesitting.
 I helga har jeg vært på Ten-leir med en gjeng med flotte ungdommer fra Vest- og Aust-Agder. Temaet for leiren var "Sannhet" og vi ble mer kjent med Bibelen som Guds Ord, fikk sett nøyere på Skapelsen, på Jesus som Sannheten og hvordan vi kan kle oss i Guds fulle rustning. Spennende! Lørdagen var vi ute og hadde kjekke aktiviteter i skogen.
 I kveld skal jeg på konfirmantundervisning, og de neste dagene er fylt opp av bibelgrupper, Ungdomsforening og diverse møter.

Dette er en ganske annerledes hverdag enn det jeg har hatt før. Men så langt har det vært mer positivt enn negativt, og jeg lærer mye, spesielt om Gud og om meg selv. Forhåpentligvis kan jeg også bidra til at hverdagen blir lettere for andre, og at de kan få mulighet til å bli kjent med Jesus.

Dagens refleksjon: Jeg tror jeg fungerer best når jeg har en god balanse mellom hva jeg klarer og de utfordringene som møter meg. Hvis kravene (fra andre og meg selv) oppleves for store, kan jeg fort bli motløs og etter hvert utbrent. Hvis  kravene blir for små, kjeder jeg meg, får lite erfaring og går lei. Det beste er å være et sted i mellom her, så må hver enkelt finne ut hvor på skalaen de fungerer best.

Til helga har jeg fri igjen, og hvis det går som planlagt, skal jeg treffe noen gode veninner. Det ser jeg frem til!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar